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パワーリフティング、ストロングメン

Today I want to talk about the 2 sports I am currently competing in.
Since I stopped fighting professionally, I searched a new training goal for myself, to measure my body and mind.

Powerlifting
Powerlifting is a strength sport, where the competitors lift weight in 3 different categories, the Bench Press, Squat and Deadlift.
The goal is the lift the most weight possible one time. These numbers will be added together and place you in a different ranking in your weight class.
My current maximal lifts are
Bench press(my weakest lift): 123 kg
Squat: 180 Kg
Deadlift(my favorite): 214 kg
My goal is to participate next year and be the number 1 in my weight class.
Still I have a long way to go.
These days Mikhail Koklyaev is one of the best, so if you can find some videos about him please watch them.
Please come and cheer for me on my next tournament.

Strongman
The second sport I want to talk about is not really well known in Japan.
Strongman is a strength sport where you lift heavy and strange objects like big stones, tires, kegs and cars.
Since the object’s are uneven, it requires a great strength, endurance and balance. I try to compete twice a year in Europe and America, still I need to learn a lot about the sport. Please check out videos about Mariusz Pudzianowski, who is one of the worlds best Strongman.

みなさんこんばんは!バスチです!!
本日は私が今しているスポーツについてお話しします。
何か新しい目標を作りたくて格闘家を辞め様々なスポーツを探しました。

そこで出会ったのがパワーリフティングです。
パワーリフティングは筋力を競い合うスポーツです。
大会は3つの競技で行います、スクワット、ベンチプレス、デッドリフト。
1回で一番重いウェイトを上げることが目標です。
この3つの競技で上げたウェイトの数を足して一番高い数字を出した人が優勝になります。
もちろん色々な体重別階級があります。
私の体重別階級は78kg。
自分の記録は
スクワット: 180 kg
ベンチプレス:123 kg (まだ弱いです…)
デッドリフト: 214 kg (自分の好きな競技)


このパワーリフティングで体重別階級で一番を取ることが私の来年の目標です。今の私の実力ではまだまだ遠い目標ですが…
現在の一番強いヘビーウェイトはMikhail Koklyaev(ミカエル・コクライエフ氏)。
是非彼のビデオをチェックして見てください。
それから私の次の試合、皆さんの応援を下さい。


次に紹介するスポーツは【ストロングメン】

まだ日本ではあまり知られていない競技です。
車、岩石、大きい樽、タイヤ、その他生活の中で使っている様々な重い物を動かすというダイナミックなスポーツです
筋力とスタミナ、バランスがとても必要になってきます。
自分の力ではまだまだですが今後アメリカとヨーロッパでこの競技の大会に参加します。

このスポーツでの一番強い人の動画を見て頂きたい、
名前はMariusz Pudzianowski(マリウス・プッチィアノフスキー).
動画を見て頂ければこの競技の内容がわかると思います。


パーソナルトレーナー ゼスコン・セバスチャン

☆効果のあるサプリメントの紹介☆

Recently there are more and more supplements on TVs commercial.
They promise big effects, yet fail to show some evidence, scientific research and results, have minimal effects and are overpriced.
Often they contain Tomato, Blueberries and Olive oil.
Today I will talk about which supplements are working, worth the money and
the reason why.

Protein Powder/Amino Acids:
Maybe the most popular supplement. I don’t think it is necessary, but it’s convenient for sure. Most people fail to consume the minimal amount of protein, or just don’t have enough time to cook 3 times a day.
In such cases, Protein Powder can be a life safer.
Amino Acids are the building blogs of Protein, and can be easily consumed and digested before a workout to provide your body with the necessary building blocks.

Coffee:
As I mentioned in my post before, it helps against hunger, gives your body energy and helps burning the fat cells. For more information check our blog.

Multivitamin:
Since they are cheap and provide our body with the necessary Vitamins and Minerals, just take 1 a day if you don’t eat enough vegetables, meat and fruits. Better be safe than sorry.

Creatine:
One of the only supplements that really can show scientific evidence that it works. It provides your muscles with more energy, and helps safe water inside your muscles. And since they are made 70% out of water, that's a good thing.

Fishoil
I don't even know where to start with the positive effects on our health.
It helps against heart and brain diseases, helps our body to burn some extra fat and improves our overall health.
Just make sure to get a good quality one.
I highly recommend Ultra Omega 3, which you can find on Amazon.

皆さんこんにちは!
今回は実際に効果があるサプリメントのご紹介をしていきます。


最近少しずつですがサプリメントのCMが増えてきました。
色々な効果があるとうたって高価な値段で販売していますが実際にはあまり効果がなく科学的な実証がないものが多いです。
サプリの原材料にはよくトマト、ブルーベリー、オリーブオイルが使われています。

以下に私オススメのサプリメントを書いていきます、
これを知っていれば無駄なお金を掛けることも無くなりますよ♪


・プロテインパウダー
 一番人気のサプリメント、これは本当に便利です。
 忙しい方など(大抵の方は当てはまるかもしれませんが)は料理を作る時間があまりなく一日に必要 なタンパク質を摂取できない時があると思います。
 そんな時にプロテインです。
 健康な体や必要な筋肉を作るタンパク質が補充でき価格も安価です。
 トレーニング前に飲むのが一番効果的と言われています。
 

・コーヒー
 前のブログでも書きましたがコーヒーの効果の中には体内のエネルギーを上げ、体脂肪と食欲を減ら す効果があります。

・マルチビタミン
 体に必要な栄養素が摂取できます。
 一日に必要な量の野菜、果物を食べることは難しいと思います。
 その場合1日1粒このサプリを飲むだけでその分が補えます。
 価格もとても安いのでオススメです。

・クレアチンパウダー
 このサプリは実証、研究がされており実際に効果があるサプリメントの一つです。
 実は筋肉の70%は水分で出来ておりクレアチンパウダーはその水分の補給
 をしてくれるのでより筋力をつけたい方にオススメです。

・フィッシュオイル
 フィッシュオイルは健康面に対し様々な効果があります。
 心臓や脳の病気の予防、脂肪を抑える効果等、身体の調子を整えてくれます。なんとこのことは科学 的にも証明されています。
 このフィッシュオイルの場合ですが質の高い物のほうが効果があります。
 オススメのフィッシュオイルサプリは【ウルトラオメガ3】と言うサプ 
 リで私もいつも飲んでいます。
 Amazonで検索すると出てきますよ☆

以上が私のオススメするサプリメントです。
これらを使いながら効率的に体を作っていきましょう!


パーソナルトレーナー ゼスコン・セバスチャン

Happy Birthday!!

先日11/23ヨガインストラクターの廣田奈緒美さんが誕生日を迎えました☆

ささやかながらモンキージムで誕生日パーティーを行いました(^○^)

晴れて2●歳(本人の希望により年齢は伏せています 笑)になりました

廣田さんをこれからも宜しくお願いします♪

廣田さんに会いましたら一言「誕生日おめでとう!」とお声掛け下さい(^^)

ではでは(^O^)/




自分のトレーニング方法

Hello everybody,

How was your week?
Have you trained hart, eat good and even had some drinks or cheesecake?
Today I want to talk about my own approach to training and eating.
For my own training style I am really simplistic and use a lot of free weights and barbell exercises, like Deadlift, Squat, Bench press and Press.
My goal is to improve every week and get stronger, little by little.
My diet consists mostly of meat, fish, eggs, vegetables, milk and other things.
Of course I also try to eat some cheesecake, burger or doughnuts on a weekly basis.
For health, I do a basic stretch routine 5 times a week and do some fun cardio(swimming, medicine ball, sprint) 2 times.
How does everybody’s training look like?
When you see me, let me know.

皆さん、
今週はどうでした?
よく運動しましたか?
たくさん健康な食べ物とチーズケーキを食べました?

今日のテーマは自分のトレーニング.

僕は、【もっともっと強くなりたい!】と目標をもってます。

運動は、好きな技と重いフリーウェイトを使って行ってます。

一日の食事はたくさんお肉、魚、卵、野菜、牛乳など。
もちろん毎週ちょっとだけ、チーズケーキ,ハンバーガーとドーナツ食べます。

他の運動は週に5回のストレッチ、2回の楽しい有酸素運動(泳ぐ、スプリント、メディシンボール)をやっています。

皆さんのトレーニングはどうですか?
私を見たら、みなさんのトレーニング方法を教えてください。
お楽しみにしています。

ゼスコン・セバスチャン

腹筋について

Sebastians weekly trick

Good morning everybody,
It is time for our weekly trick.

This week we cover 2 easy (maybe not so easy) tips for nice, six pack abs.

1 The good news is, everybody already has the perfect abs. The problem is, they are most of the time covered by a layer of body fat.
The only way to see them is not trough training, but proper diet.
Abs are made in the kitchen.
To see your abs you should aim for the following body fat percentage
male 5―10%
female 10―18%

2 The best way to train the abs, are not a large number of crunches and exercises, but a exercise with heavy resistance/weight in the 8 to 12 rep range for 3 or 4 sets.
If you can do the exercise for 20 times, it will only improve your stamina, but your muscle won’t grow as much as you think they would.

今週のテーマ“腹筋

おはようございます、
今週のテーマは腹筋についてです。

1皆さんの腹筋は、体脂肪が多いのでなかなか見えません。でも良いニュースとして皆さんには確実に腹筋があります。
見える腹筋を作るためには、まずは食事制限によるダイエットが必要です。
そして体脂肪率を
男性 5―10%
女性 10―18%
にする必要があります。

2一番いい腹筋のトレーニング方法はどんな方法でも重いウエイト使って、回数は約8回から12回、を3セットから4セットぐらいします。
20回できれば、スタミナの為には良いけど、筋肉をあまり作りません。

腹筋について興味のある方は個別トレーニングを申し込んで下さい
私が的確なトレーニングを提供します。

ゼスコン・セバスチャン
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