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体の燃料

Body fuel

Hello everybody,
Today, I want to talk about the 3 types of fuel our body is operating.

1 Atp(The fuel of our body.)
Used for: Low rep weightlifting and short sprints
Time used: First 1~9 seconds


2. Glucose (Carbohydrates)
Used for: High intensity work (short running or weightlifting)
Time used: 10~90 seconds


3. Fatty acids (Fat)
Used for: Low intensity training, jogging
Time used: Over 90 seconds


What does that mean?
Our body use different kind of fuel for different kind of intensities and durations.
If we do slow walking for an hour, our body will depend on fat.
If we run fast for 3 minutes, our body will depend more on Carbohydrates.

Does that mean, if I want to lose fat, I need to do slow and long jogging?
The answer is no. Our body won`t use the body fat unless we are in a caloric deficit.
This means no matter which supplements you take or training you do, you need to eat less than you use.







体の燃料

おはようございます
今日の話題は体の三つの燃料についてです。

1.ATP(体の基本的な燃料)

Q.どのような時に使う? A.少ない回数で筋トレ、早い速度で走る
Q.使用時間は?     A.1秒~9秒

2.グルコース(炭水化物から作られる)

Q.どのような時に使う? A.筋トレ、走る
Q.使用時間は?     A.10秒~90秒

3.脂肪酸(脂肪から作られる)

Q.どのような時に使う? A.ジョギング、散歩
Q.使用時間は?     A.90秒以上

これはどういう意味ですか?

私たちの体は色々なトレーニングやそのトレーニングの時間により
異なる種類の燃料を使用しています。
例えば1時間ゆっくりとジョギングをすると脂肪酸を使います。
それを3分ほど早く動くと炭水化物が使われます。


では、体脂肪を減らす為には遅いペースのジョギングの方がいいかと言うと…それは違います。
実は自分の体の中のカロリーが低い時だけ体脂肪を使います。
ですので、サプリメントとトレーニングがダイエットの為に大切とは一概には言えないのです。

パーソナルトレーナー ゼスコン・セバスチャン

スーパーフード

スーパーフード




タンパク質:



1. 牛肉、脂肪少なめ

2. サーモン

3. 卵(オメガ-スリー)

4. ギリシャヨーグルト, カッテージチーズ

5. プロテインサプリメント(ホエイ、カゼイン、ソイ、エッグ)





果物と野菜:



6. ほうれん草

7. トマト

8. アブラナ科野菜(ブロッコリー、キャベツ、カリフラワー)

9. ベリーミックス

10.オレンジ





他の炭水化物:



11.ビーンズミックス

12.キノア

13.全体オートミール





良い脂肪:



14.無塩ミックスナッツ

15.アボカド

16.エキストラバージンオリーブオイル

17.魚の油(または藻類油)

18.亜麻の種子





飲み物/他:



19.緑茶

20.スポーツドリンクとBCAA

21.グリーンズプラス(野菜エッセンス )



パーソナルトレーナー ゼスコン・セバスチャン

ココナッツオイル

Coconut oil

Good morning everybody
Today I want to talk about a recently popular product which promises you to lose weight.
Coconuts oil.
The question is: Can you really lose weight with it?
The short answer is …NO

Coconuts are good for your health, but the only way to lose weight is to reduce calories. Putting extra calories or oil in your coffee or food accomplish the opposite, you will gain fat.
So no matter what some magic products from TV promises you, please be careful.
Diet = less calories
Food and many supplements = contain calories
Black coffee = 0 calories
Black coffee with milk and sugar = around 80 Calories
Black coffee with 1 spoon coconut oil = 130 Calories

Sebastian Cescon


ココナッツオイル

おはよう皆さん!
今日は最近人気のあるダイエット、健康食品について話をします。

【ココナッツオイル】
Q.体重を減らす効果は本当にありますか?
A.答えはNOです。

ココナッツにはカロリーが多い

健康には良いのですが、体重を減らしたい場合にはカロリーを減らすことが重要です。
コーヒーや食品中に余分なカロリーやオイルを入れることはやめましょう。脂肪に変わります...

ですので、テレビでのダイエット製品や食品には注意して下さい。
痩せたいのならカロリーを減らすことを心がけましょう。

・ダイエット =            カロリーを減らす
・食品やサプリメント =         カロリー
・ブラックコーヒー =         0カロリー
・ミルクと砂糖を入れたコーヒー =   約80カロリー
・ココナッツオイルを入れたコーヒー = 130カロリー

ゼスコン・セバスチャン

あなたは知ってますか?

Did you know?

1. Did you know that one of the best exercises for strong abdominals are Squats and Deadlifts?

2. That your body don’t know the difference between a calorie from sugar or a calorie from vegetables?

3. That it doesn’t matter if you eat Carbohydrates before going to sleep or during breakfast?

知ってた?

1.腹筋のため一番効果的なエクササイズはスクワットとデッドリフト。

2.身体は野菜のカロリーと砂糖のカロリーの違いが分からない。

3.炭水化物は朝に食べても寝る前に食べても関係無い。


パーソナルトレーナー ゼスコン・セバスチャン


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