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【トレーニング】パーソナルトレーニングの価値

Today’s topic will be about the advantages of Personal Training

【Technique】
One of the most important things Personal Training can help you is to fix technique during running or lifting weights. Did you ever have pain after Bench Pressing in your shoulder, or pain in your knees after jogging or squatting?
Chances are high that this is because of improper technique.
Good Personal trainers can help you with easy cues to fix that problem.

【Plan】
Many people go to the Gym just to workout, yet they don't have a plan how to improve. Only if you get stronger or faster you will change your body over time.
Compared to 1 year ago, do you still use the same weights?
Just repeating the same workout every time won’t improve the body.
Personal Trainers plan your workouts in advance and make changes once you don’t improve anymore.
My female and male clients lift on average the double or triple amount of weight during the first 4-5 month of training.

【Advice for Nutrition】
One of my specialties is nutrition. It is one piece of the puzzle for a good-looking body. While many people put a lot of effort inside the gym, they neglect proper diet. If you want to lose weight or build muscle, a good nutritional plan is crucial.
As a certified nutrition coach we can set up your diet without starving, and even include some unhealthy foods and alcohol and still losing weight.

【Measure progress】
It goes hand in hand with having a plan. Did your body change, did you lost a few centimeters at your waist, gained size at your arms, run faster or lift more weights. Personal Trainers help you to track long-term progress.

【Goal setting】
Having a goal is important. Just training without direction can be meaningless.
Proper goals would be:
Lose 5 % Body-fat and gain 1 Kg of muscle
Lift 100 Kg at the Bench Press
Run a marathon faster
Go below 10% body-fat.
Correct a bad shoulder or back posture.
Personal Trainers can help you with achieving these goals.

Different forms of exercise
Personal Trainers can help you with different forms of exercises.
Some people can teach you proper swimming, dancing, yoga and many other things.
My specialty as former professional Muay Thai and Shooto fighter would be teaching you boxing and self-defence. It is a great way to build muscle, endurance, reduce body-fat and relieve stress. I offer personal boxing lessons as part of my Personal Training.
【How often do I need to train?】
On average I would recommend 3 times a week.
Sebastian Cescon Personal training in Tokyo




今日の話題は、パーソナルトレーニングのメリットについて

【技術】
パーソナルトレーニングはあなたにアドバイスをすることでジョギングや筋トレの方法を直していきます。
ベンチプレスの後肩の痛みことありましたか?またはジョギングの後膝の痛みを感じたことはありましたか?
もし、間違ったトレーニング方法を行うとこのような痛みを生じさせることがあります。
良いパーソナルトレーナーは、その問題を解決するために簡単な相談とチェックをすることができます。

【計画】
トレーニングにジムに通っていても、明確な計画を立ててトレーニングをしている人は少数です。
より強い身体を手に入れるには体を変えていく必要があります。
1年前と比較すると、あなたはまだ同じウェイートの重さ使いますか?
毎回、同じトレーニングを繰り返しては体は変わりません。
パーソナルトレーナーは、あらかじめトレーニングの計画立て、あなたはもう改善しない一部変更を行います。
私が受け持つ女性と男性のクライアントは、トレーニングを始めて4~5月の間に、平均して体重の2倍または3倍の量さを持ち上げます。

【栄養のアドバイス】
私の専門分野の一つは、栄養です。それは格好良い体のためのパズルの一枚です。多くの人々は、ジムで時間を費やしてトレーニングをしているのにかかわらず、彼らは適切な食事をしていないことが多いのです。あなたが体脂肪を減らしたい、もしくは筋肉を作りたい場合には、良好な栄養計画は非常に重要です。
栄養のコーチとして、私たちは適度に食事を摂るダイエットを設定し、かつ、その中には好きな食べ物も含めています。

【進行状況の測定】
以前と比べて、あなたのウェストが何センチ減って、腕の筋肉が何センチ増えていましたか?
パーソナルトレーナーは、あなたが長期的なトレーニングの進行状況を追跡するのに役立ちます。

【目標の選ぶ】
目標を持つことは重要です。ただ、漠然とした目標を設定するのではなく、より具体的な目標を作ること大切です。
良い目標として
・5%の体脂肪を減らして、筋肉の1キロを作る
・ベンチプレスで100キロを持ち上げる
・速く走れるようにする
・10%の体脂肪を減らす
・肩や背中の姿勢を修正する
などがあります。
パーソナルトレーナーは、これらの目標を達成するためのお手伝いをすることができます。
【運動の異なる形】
パーソナルトレーナーは、演習の異なる形でお手伝いをすることができます。
一部の人々は、あなたに適切な水泳、ダンス、ヨガや他の多くのものを教えることができます。
元プロムエタイと修斗選手である私の専門はボクシ ング。即ち自己防衛を教えることになります。ボクシングは筋肉、持久力を構築し、体脂肪を減少させ、ストレスを解消するのに最適な方法です。私は私のパーソナルトレー ニングの一環として、個人的なボクシングのレッスンも行っています。

【トレーニングの頻度】
私は週3回トレーニングを行うことをお勧めします。

パーソナルトレーナー ゼスコンセバスチャン

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